ראשוני • חרם? כך רשתות החינוך משתפות פעולה עם המחוז החרדי

    איתי גדסי | צילום: בעריש פילמר 1 Comment on ראשוני • חרם? כך רשתות החינוך משתפות פעולה עם המחוז החרדי
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות ההצהרות אמש (שלישי) של מאות מנהלי תלמודי תורה חרדים שהתאספו באולמי וגשל נגד שיתוף הפעולה עם המחוז החרדי במשרד החינוך, דומה שאין תמימות דעים בנושא.

    אתר 'קול חי' חושף כי מנהלים בכירים ברשתות החינוך החרדיות נפגשו עם איציק זהבי מנהל המחוז החרדי הנכנס. ושלשום (שני) נפגש עימו מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין.

    מבדיקה שערכנו עולה כי למעט הצהרות ארגון מוסדות הפטור והמוכש"ר אמש באולמי וגשל בבני ברק נגד שיתוף הפעולה עם המחוז החרדי – רשתות החינוך החרדיות "החינוך העצמאי" ו"מעיין החינוך" של ש"ס משתפים פעולה עם המחוז החרדי.

    בכיר באחת מרשתות החינוך מסביר ואומר כי "לא קיבלנו כל הוראה מגדולי ישראל לא לשתף פעולה. אנחנו מנסים להציל מה שאפשר. כי הוא חדש וצריך לתת לו צ'אנס. אם נראה שזה לא עובד, לא תהיה ברירה ונלך על מהלך של ביטול המחוז החרדי בכלל".

    החינוך החרדי מונה 400 אלף ילדים תחת המחוז החרדי, כשבחינוך העצמאי ובמעיין החינוך התורני לומדים כ-250 אלף תלמידים.

    מנהל מוסד חרדי מספר ל"קול חי" כי "נוצר מצב שגם בתקופות הכי גרועות שקראו להחרים את שיתוף הפעולה עם המחוז החרדי, היו מנהלי מוסדות שהלכו ונפגשו איתם, וזה גורם להכל להיראות כלא רציני. או שכולם מחרימים או שלא. אי אפשר שחלק כן וחלק לא".

    בש"ס אמרו לאתר "קול חי" כי "מועצת חכמי התורה שעל פיה אנו פועלים, לא הורתה לנו שלא לשתף פעולה עם המחוז, או לצאת להפגנות והצהרות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד

      בנוגע לרשת אל המעיין אין כאן שום חידוש והכותרת "ראשוני" בכלל לא מתאימה
      זה כבר כמה שנים שהרשת של ש"ס נכנעה כמעט באופן טוטאלי לפיקוח משרד החינוך כאשר המפקחות של משרד החינוך הם שם בעלי הבית כמו אסנת אבוחצירה ודומיה ועל פי הם ישק דבר
      התירוץ של אנשי ש"ס ש"מועצת חכמי התורה שעל פיה אנו פועלים, לא הורתה לנו שלא לשתף פעולה עם המחוז וכו" זהו תירוץ כוזב, משום שבש"ס מזמן לא מיישמים את הוראותיו של ראש מועצת חכמי התורה בענייני חינוך, להלן דעתו האמיתית של הגאון האדיר חכם שלום כהן שליט"א במכתבו מחודש סיון התשע"ד:
      "עדים אנו היום לכך שישנם תלמידות בוגרות סמינרים הנרשמות ומבקשות ללכת וללמוד לימודים אקדמאיים. רבותינו גדולי ישראל זיע"א התנגדו באופן מוחלט ללימודים אקדמאיים ואפילו במכללות חרדיות, היות וחלק ניכר מהמרצים הינם בוגרי אונבירסטאות ואינם בעלי השקפה תורנית טהורה שעליה חונכנו. כמו כן חומר הלימודים במכללות מבוסס על מחקרים ושיטות מדעיות הנוגדות לדעת תורה! על כן לא יעלה על דעתן של תלמידות ללכת ללמוד לימודים אקדמאיים בכל מסגרת שהיא, כי אין זה דרכה של תורה."
      כשם שבעניין זה כידוע ומפורסם לא מיישמים בש"ס את ההחלטה כלל וכלל כך גם בעניין הכפיפות בגילאי היסודי והגנים לפיקוח משרד החינוך, וכי גב' אסנת אבוחצירה וחברותיה אינם מזרחיסטיות בוגרות אוניברסיטאות? וכי מה ההבדל בין בוגרת סמינר ששומעת הרצאות במכללות (שזה עדיין רק לימודים תיאורטיים) לבין גננות ומורות שהמפקחות מדריכות אותן,עורכות להן תדריכים ומורת להן בהשגחה צמודה כיצד עליהן ללמד ולחנך ואיזה חומר להעביר? אדרבה קל וחומר! זה חמור והרסני הרבה יותר!
      וכי אותן מפקחות לא נותנות חומר והדרכה המבוססת על "מחקרים ושיטות מדעיות הנוגדות דעת תורה"? אדרבה כאן גרוע יותר הרי כל מהותן של אותן מפקחות הוא לפעול בשליחות מנהל המחוז החרדי כאשר זה היוצא כבר נחשפו ונבעו מצפוניו וכנחתום המעיד על עיסתו קם והעיד(והוקלט) כי כל מטרת המחוז בו מועסקות מפקחות אלו הוא לשנות באופן דרמתי כלשונו את הציבור החרדי
      האם כל העניין הזה במלא היקפו הובא עם העובדות לאשורן בפני חכם שלום כהן? ודאי שלא! לא יתכן!
      הבעיה שבש"ס השתלטה דעת הבעלי בתים של דרעי ומרגי וכפי שידוע לכל מי שמצוי בעניין שהם לא מתייעצים ולא נשמעים באמת לחכמי המועצת שמבחינתם כל מטרת המועצת זה לתת כסות לצורך שמירה אלקטורלית ואולי גם מוראלית ותו לא!
      ללא ספק שחוסר אחריותם מובילה את הציבור התמים בהמוניו לאיבוד הכיוון ומכשירה את השטח וגורמת קהות חושים המאפשרת בנקל לחניכי מוסדותיהם להיפלט מעולמה של תורה בכל מיני רמות (ואולי זה ההסבר למה יש נושרים לצבא אצל הספרדים הרבה יותר מאשר אשכנזים).
      יש כאן חוסר אחריות של אנשים שלא נותנים את הדעת להרס העצום שהם גורמים לדורות, ה' ישמור ויציל
      בנוגע לחינוך העצמאי הרב סורוצקין הוציא חוזר מיוחד שמגדיר באופן את הגבולות בהם ניתן למשרד החינוך לפעול והיכן לו, (מסמך שכזה אין להעלות על הדעת שדרעי יהיה אומץ להוציא) בעקבות חוזר זה הוציא מנהל המחוז היוצא מר שמעוני מכתב זועם במיוחד! סביר להניח שפגישתו של סורוצקין עם מנהל המחוז הייתה בכדי ללבן את הגבולות ולא לצורך היכרות ונימוסין, כך אנו בכל אופן מקווים ותמיד צריך לעקוב ולבדוק!